Wegetarianizm- podziel się smacznymi przepisami w komentarzu!

Wegetarianizm- podziel się smacznymi przepisami w komentarzu!

Wegańskie jedzenie. Przekonaj się o... (sekret)


trener fit opublikowane przez Rafał Szrajnert o Lipiec 31, 2019

Wiosną czy latem naprawdę nie jest trudno być weganinem – przecież z każdego kąta sklepu spoglądają na nas liczne, świeże warzywa i owoce, zbierane często nieopodal.


Jakie korzyści może nam przynieść wegańskie jedzenie a także ograniczenie, lub wyeliminowanie mięsa albo pokarmów pochodzenia zwierzęcego?

Są świeże, prosto z lasku, albo z ekologicznej uprawy. Jeśli należymy do tych szczęściarzy, którzy posiadają swój własny ogródek, możemy również raczyć się swoimi własnymi owocami i warzywami – prosto z własnej działki!



Kiedy jednak nadchodzi czas późnej jesieni i zimy, wiele osób załamuje ręce – i załamuje się również ich dieta. Wszystko za sprawą małego wyboru owoców, które w dodatku pokonują tysiące kilometrów, żeby do nas dotrzeć i po których widać (lub w smaku czuć), że taką drogę przebyły.



Także i liczne warzywa są zupełnie inne w smaku – na przykład pomidory, które lecą do nas z ciepłych krajów mają zupełnie inny smak niż te, które zbieramy samodzielnie, w ciepłych miesiącach, we własnych ogródkach. Większość osób z niepokojem myśli o konieczności spożywania kapusty i ziemniaków, które może i są dobre, może i zapewniają uczucie sytości, ale na pewno nie wpływają pozytywnie na wagę.



Wegańskie jedzenie w zimie nie musi jednak wcale być nudne! Postaramy się w artykule przekonać o tym wszystkich czytelników!



Najlepsze wegańskie jedzenie to to lokalne i świeże



Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że nasze organizmy są dostosowane do otoczenia, w którym żyjemy.



Podobnie jak osoba z Polski po dłuższym pobycie w kraju bardzo upalnym, o dwóch porach roku, czuje się źle, dziwnie, a jej organizm ulega rozregulowaniu, podobnie i nasze żołądki są przystosowane do czterech pór roku, w jakich dorastaliśmy – i w związku z tym warto korzystać za owej kapusty czy ziemniaków, selerów i marchewek.



Nawet jeśli pozornie się nam wydaje, że to dieta bardzo uboga w witaminy i raczej obciążająca dla układu pokarmowego. Zyskujemy coś niezwykle ważnego – świeże warzywa!



To lepsze niż zjedzenie owoców, które przez długi czas przebywały w chłodni, albo dojrzewały dopiero na pokładzie statku czy samolotu, który je do nas dostarczył. Na pewno tkwią w nich liczne składniki odżywcze, jednak nie tak liczne i nie tak wartościowe, jak rzeczy świeżych, lokalnych.



Liczne zalety lokalnych warzyw



Wegańskie jedzeniea głównie lokalne warzywa, które można kupić w zimnej części roku, posiadają wiele zalet.



Przede wszystkim są tańsze, ponieważ nie musiały pokonać szczególnie długiej drogi, żeby do nas dotrzeć. W przypadku na przykład bananów czy pomarańczy, w cenę wliczona jest również ta droga.



A przecież przez tak długą podróż wartości odżywcze danego produktu i tak uległy pogorszeniu – po co więc przepłacać? Czy to oznacza, że w ogóle nie powinniśmy kupować owoców z odległych krain? Oczywiście, że nie! Przede wszystkim jednak powinniśmy się raczyć tym, czym nas obdarzyła nasza lokalna przyroda. A jest tego bardzo wiele – i wszystko bardzo zdrowe!



Wegańskie jedzenie poza sezonem.Wegańska dieta zimą



W trakcie chłodnych miesięcy możemy się raczyć licznymi warzywami, prosto z polskiej grządki.



To między innymi:

- ziemniaki
- marchewka
- seler
- pietruszka
- burak
- warzywa kapustne
- rzepa i brukiew
- por
- dynia



Wszystkie te produkty są bardzo bogate w witaminy i minerały. Wegańskie jedzeniezawiera cenny błonnik, który pozwala nam uzyskać uczucie sytości, a także sprawia, że usprawnia się praca układu pokarmowego. Do tego dochodzi jeszcze odpowiednia ilość kalorii, co ma wyjątkowe znaczenie zwłaszcza jesienią i zimą. Nasze zapotrzebowanie kaloryczne w trakcie tych miesięcy rośnie – wszystko za sprawą chłodu, przed którym nasze organizmy muszą się odpowiednio zabezpieczyć.



Co jest do wyboru? Możemy przygotować puree z rzepy, sałatkę z jarmużu, barszcz czerwony, zupę-krem z marchewki z dodatkiem imbiru, zupę-krem z dyni z dodatkiem imbiru (znakomicie rozgrzewa).



Można również przygotować wiele dań z ziemniaków – same w sobie nie są szczególnie tuczące, a jedynie tłuste dodatki do nich je takimi czynią. Oprócz warzyw, mamy przecież jeszcze sporo innych możliwości. Warto skupić się na kaszach, do których mamy w Polsce duży dostęp. Wartościowa jest również soczewica oraz rośliny strączkowe. Na przykład kotlety z czerwonej fasoli są naprawdę wyborne! Raczmy się również płatkami – czy to owsianymi, czy jęczmiennymi, czy na przykład ryżowymi.



Wraz z mlekiem roślinnym będą idealnym śniadaniem, które zapewni siłę na długi czas! Jak widać, każdy weganin ma spory wybór nawet w trakcie chłodnych miesięcy - warto z tej możliwości skorzystać! To bardzo dobre dla naszego zdrowia - a więc organizm nam za to z pewnością podziękuje!



Szukasz bardziej szczegółowych zasad i sztuczek , jak osiągnąć wymarzoną sylwetkę i zdrowie, a przy tym spodobał Ci się artykuł wegańskie jedzenie?
Weź indywidualną sesję dopasowaną tylko i wyłącznie do Twojej sytuacji

ROZPOCZNIJ I ZAMÓW NA JEDEN Z DWÓCH SPOSOBÓW
DIETA, TRENING:
+48 790-768-482
info@rafalszrajnert.pl

Podziel się!
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert jest założycielem FITaktiv.pl. Kiedy nie trenuje ze swoimi klientami to układa dla nich diety i sprawia, że osiągają wymarzoną sylwetkę. Jako Twój trener personalny online możesz kontaktować się z nim poprzez zakładkę KONTAKT.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czy wiesz że zapisując się teraz na e-mail będziesz otrzymywać wskazówki jak osiągnąć swoje wymarzone, smukłe i wspaniałe ciało?








Wzór na spalanie kalorii

Zaczekaj...

Zapisz się i zobacz co dla Ciebie mam.