MOTYWACJA DO ĆWICZEŃ: Psycholodzy mówią, że to jest sposób, w jaki można NAUCZYĆ swój mózg do kochania siłowni



Ale czy motywacja do ćwiczeń jest nam potrzebna?

Co zrobić gdy nie mam żadnych chęci.

Spokojnie... mam dla Ciebie sprawdzony sposób jak motywacja do ćwiczeń może odmienić Twoje podejście. Dzięki czemu zrealizujesz swoje cele FIT!
Zapomnij o interwałach na bieżni, burpees, trzęsących mięśnie deskach i tym ostatnim zabójczym obwodzie w crossfit. Nie, najtrudniejszą częścią treningu jest stawienie oporu wszelkim cielesnym pragnieniom uderzenia w przycisk drzemki rano na budziku, przeciągnięciu zmęczonego ciała z łóżka i przeniesieniu się na siłownię - wszystko to podczas codziennego powtarzania tego samego- NIE CHCE MI SIĘ!

Jak więc wyjść z tego rytuału? Jak stworzyć motywację do ćwiczeń? Oszukując swój mózg pokazując mu jak kochać siłownię, oczywiście.

Taka motywacja, jak nieuchwytna, jest w istocie kopem dla Twojej energii (lub jej braku). Od Twojej siły woli zależy motywacja do ćwiczeń, ale możesz sobie pomóc w pewien sposób. Eksperci od psychologii odkrywają nowe spostrzeżenia na temat motywacji przez cały czas, co z kolei ułatwia ominięcie autosabotażu, zanim jeszcze będzie miał szansę się z Tobą zapoznać. (Oszczędzaj teraz energię bo za chwilę Twoja motywacja do ćwiczeń będzie taka jak oczekujesz)

Dowiedz się, jak zmotywować się do pracy z pomocą jednych z 10 opisanych poniżej sztuczek opartych na nauce.

ZAKOLEGUJ SIĘ



To najstarsza sztuczka w Twoim arsenale. Badania pokazują , że jesteśmy znacznie bardziej zmotywowani, aby zacząć ćwiczyć (i popchnąć się mocniej), kiedy mamy innych ludzi, którzy nas pobudzają i motywują. Niezależnie od tego, czy masz na myśli jakiegoś kumpla lub wolisz być w grupie, naukowcy odkryli, że oba scenariusze mogą podnieść Twój nastrój , a także Twoją motywację. (Uwaga: Jesteś znacznie bardziej skłonny do treningu, kiedy naprawdę Ci się to podoba, a uprawiając sport ze znajomymi sprawiasz, że czas płynie lepiej ).

Pamiętaj jednak, że nie wszyscy partnerzy do ćwiczeń są sobie równi. Psycholodzy i eksperci fitness zgadzają się, że wybór osoby o zgodnym harmonogramie, celach fitness i temperamencie jest idealny.

ZALOGUJ SIĘ DO FACEBOOKA



Moc w liczbach nie kończy się na kumplowym systemie. Badania pokazują również, że nawet wirtualna sieć może wystarczyć, aby napędzić Twoje nawyki fitness . W badaniu przeprowadzonym na University of Pennsylvania naukowcy dali grupie studentów dostęp do bezpłatnych zajęć fitness. Połowa grupy była narażona na regularne komunikaty promocyjne, podczas gdy druga połowa została umieszczona w sieciach społecznościowych z ich (anonimowymi) rówieśnikami.

Ci z pierwszej grupy byli najpierw zmotywowani, a przed upływem kilku tygodni tracili zainteresowanie. Jednak druga grupa (z dostępem do mediów społecznościowych- trening online) miała motywację, która w rzeczywistości rosła wraz z upływem czasu, a oni nadal informowali członków swojej sieci o swoich postępach.

WRZUĆ MUZYKĘ



Bo czasem tylko Twój ulubiony wykonawca może Cię wesprzeć przez te ostatnie serie. Na prawdę badania pokazują, że ludzie pracują coraz dłużej, gdy słuchają muzyki, ponieważ wybór odpowiednich utworów może pomóc w zmniejszeniu postrzeganego wysiłku.

Kluczem jest oczywiście to, jaki typ muzyki wybierasz. Eksperci doradzają przy wyborze piosenek, które nie są tylko dają Ci energię, ale również oferują emocjonalne połączenie.

UŁATW TO



Masz skończoną ilość codziennej siły woli więc nie marnuj jej, czyniąc rzeczy trudniejszymi niż muszą być. Na przykład, w Twoim mieście jest super piękna siłownia. Najnowszy sprzęt, maszyny, bieżnie... ale jest na drugim końcu miasta, czy naprawdę będziesz tak skłonny do zmarnowania godziny jazdy w jedną stronę i drugiej godziny wracając? Nie lekceważ wygody jako motywatora.

MYŚL POZYTYWNIE



Jeśli masz tendencję do postrzegania pracy na siłowni jako coś negatywnego, to może już czas na dostosowanie swojej postawy. Badania pokazują, że Ci, którzy kojarzą ćwiczenia z pozytywnymi wspomnieniami, są bardziej zadowoleni i przestrzegają swoich rozpisek treningowych . Ale nie jest to tylko kwestia powiedzenia: "W porządku, teraz uwielbiam bieżnię!" Najprostszym sposobem, aby motywacja do ćwiczeń w nas zagościła to wybór czegoś, co naprawdę Ci się podoba .

JEDZ CZYSTO



Ćwiczenia i dieta są ze sobą połączone na więcej sposobów niż jeden: konsekwentne ćwiczenia mogą faktycznie zmienić odczucia na temat głodu, jak i spowodować polepszenie trawienia, podczas gdy zrównoważona dieta jest kluczem do podsycania twoich treningów. Dodatkowo, jeśli jesteś osobą zorientowaną na wyniki lub pracujesz nad utratą wagi, pamiętaj stare powiedzenie, że "brzuch robi się w kuchni". Będziesz musiał mieć dobrą dietę, jeśli chcesz odkryć mięśnie, na które pracujesz tak ciężko.

USTAW CELE W KROKACH



Możesz ulec pokusie, aby od razu postawić wielkie cele, takie jak najlepszy brzuch lub rekordy w półmaratonach. Ale z naukowego punktu widzenia, o wiele trudniej jest utrzymać oko na wygranej, gdy jest tak wysoko. W pewnym badaniu naukowcy odkryli, że ludzie, którzy ustalają cele oparte na procesach - takie jak wyciskanie nieco większej wagi w ciągu miesiąca lub doskonalenie ich formy - byli o wiele bardziej zmotywowani, aby trzymać się swojej rutyny fitness niż Ci, którzy koncentrowali się na osiągnięciu pewnego wyniku . Małe zwycięstwa, są najlepsze! Twoja motywacja do ćwiczeń może się wtedy drastycznie zmienić.

NIECH SIŁA WOLI BĘDZIE TWOIM PRZEWODNIKIEM



Siła woli może wydawać się dość abstrakcyjną koncepcją, ale fascynujące nowe badania sugerują, że może być bardziej przewidywalna niż wcześniej sądzono. Różne badania z ostatnich kilku dekad sugerują, że siła woli jest w rzeczywistości ograniczonym zasobem, który może być wyczerpany przez różne działania i okoliczności w ciągu dnia. Aby temu przeciwdziałać, Twoja strategia ma być proaktywna. To znaczy, że jeśli wiesz, że potrzebujesz dużo motywacji, aby wykonać trening, to zaplanuj go o wczesnych porach. Zanim Twoja energia wyczerpie się. Zaplanuj treningi przed pojawieniem się innych rzeczy, które mogą osłabić Twoją siłę woli.

POSTAW SIĘ NA PIERWSZYM MIEJSCU



Jeśli poświęcasz czas na ćwiczenia, już pokazujesz sobie że jesteś na dobrej drodze- idź dalej! Badania pokazują, że posiadanie pozytywnego obrazu ciała na samym początku sprawia, że ​​bardziej prawdopodobne jest kontynuowanie ćwiczeń, prawdopodobnie dlatego, że robisz to z właściwych powodów. Nawet nie wspominając o tym, że jeśli skupiasz się na tym, jak dobre samopoczucie sprawia, że życie wydaje się lepsze, a nie na to, jak wyglądasz, jest o wiele bardziej prawdopodobne, że unikniesz wypalenia.

Wnioski- motywacja do ćwiczeń



Motywacja do ćwiczeń to stan, który można osiągnąć. W artykule przedstawiłem kilka łatwych kroków do jej osiągnięcia. Skoro już masz te informacje to ruszaj! :)

PS. Jeśli nie wiesz jak zacząć, lub trafiłeś na stagnację to pora poprosić o pomoc. Zmieni dietę i trening.

Szukasz bardziej szczegółowych zasad jak się zmotywować do ćwiczeń?
Weź indywidualną sesję dopasowaną tylko i wyłącznie do Twojej sytuacji

ROZPOCZNIJ I ZAMÓW NA JEDEN Z DWÓCH SPOSOBÓW:
- trener personalny online
, lub
- trener personalny Łódź
+48 790-768-482
info@rafalszrajnert.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *